PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : En Hızlı Kuran-ı Kerim Öğretme Tekniği


Muhammed PaRisa
05 Kas 2008, 16:33
**s.a*
Sevgili kardeşlerim..
"Bir işe sebep olan o işi yapmıştır."dusturundan yola çıkarak bugüne kadar
Kuran-ı kerim kitabımızın yüzünden okunması yönünde çalışmalarımıza aralıksız devam ettik.
Sebep olma aşkı içimizdeki hizmet aşkıyla bütünleşince
Edindiğimiz bilgiler ve tecrübelerle bu öğrenme sürecini
pazartesi başlayıp hafta sonu bitecek şekilde 45 dakikalık 6 ders yaparak
4.5 saat gibi bir vakte kadar indirdik.
Bu süreçte öğretilen sadece yüzünden okuma değildir.
çok yüzeyselde olsa tecvidden mahreçler,duraklar ve medlerde öğretilmektedir.
Dikkat ettiğim kadarıyla son zamanlarda sitemizdeki bazı kardeşlerimde
bizim düştüğümüz aşka düşmüş ve bilmeyenlere Kuran-ı kerim öğretnme aşkıyla yanıp kavrulur olmuştur.
Bendenizde haddim olmayarak yıllardır edindiğim
kısa sürede Kuran-ı kerim öğretme metodumu ilgi duyan kardeşlerime aktarmak istiyorum.
faydalı olursa ne mutlu bana.

inşaallah niyetimiz konumuzu maddeler halinde
işlemektir..

Tevfîk Allahü Teala hazretlerinden..

saygılarımla efendim...

Muhammed PâRisâ
http://img127.imageshack.us/img127/746/85seniiiiiiiiokseviyoruiq2.gif

Muhammed PaRisa
06 Kas 2008, 09:34
**s.a*

Ders 1. Öğrenci Aday seçimi ve Kurallar
Sevgili kardeşlerim...
Kuran-ı kerim okuma ilmini öğretirken
İlk olarak yapmamız gereken iş
öğrencimize Kuran-ı kerim okumanın faziletini,okuyamamanın mesuliyetini çok tatlı bir lisan ile anlatmamızdır.

Bu konuda en etkili Ayeti kerimeler; Kuran-ı kerimin kendisini ihmal edenleri şikayet ettiği aynı zamanda yaşarken
Allahımızın zikrine kör olanlara Allahımızında ahirette ilgisiz kalacağı ve
ayrıca Kuran-ı kerime ilgisiz kalanların ahirete kör çıkacakları ayeti kerimeleridir.

Anlatılabilecek Hadisi şeriflere gelince;Kuran-ı kerim okuyanın Rabbimizle konuştuğu,kabirde en büyük dostun Kuran-ı kerim olduğu,
şefaatte ise ilk ve en büyük makamın yine Kuran-ı kerim olduğu hadislerdir.

Sevgili kardeşlerim çevremizde Kuran-ı kerim okumayı bilmediğinden sızlanan
ve birisi öğretse diye iç geçiren yüzlerce insan görürsünüz. Fakat ne yazık ki bir çoğunun feveranı sözden öte gitmez.
İştah anlamında tabiri caizse maymun iştahlıdırlar.
İyi bir eğitmen öncelikle vaktini zayi etmemek adına öğrenci adayında olması gereken öğrenme merakını,iştahını iyi bilmesi gerekir.

Kuran-ı kerim öğrenme sürecinde başlarına gelecek zorluklarda dersi yarıda terk edip etmeyeceği,
azmi ve kararlılığı dersler başlamadan önce ölçülmelidir.
Benim acizane yaptığım test şudur.
Bu ayın 10 da başlayacağız eğitime derim.
Derse bir gün kala haftaya ertelendi derim. Bakarım ki hafrtaya öğrenci gelmiş demek ki
samimi bir şekilde bu işe önem veriyor.
ya da ilk ders saatine bir yarım saat geçikirim.
Baktınız ki hala sizi bekliyor o öğrenci bu işe tam kararlıdır.Bu bir kararlılık testidir.

Kısaca anlatmak istediğim siz Kuran-ı kerimi gerçekten öğrenmek istemeyen birisine hiçbir şey öğretemezsiniz.
Kişi neyi neden öğreneceğini bilmeden hangi mücadeleyi verecektir ?


İyi bir öğretici öğrencisinin beyninden geçebilecek olumlu olumsuz bütün düşünceleri bilmelidir.

Gerek Mevladan gelecek ikramları gerek şeytandan gelecek vesveseleri iyi bilmelidir.
Bu bilgilerle sürekli öğrencisine yardımcı olmalıdır.
Öğretim sürecinde birçok rahmani hoş rüyalar görülecektir. Bunlar takdir ile karşılanmalıdır.
Bunun yanında Şeytanda sürekli öğrenciye klasik cümlelerle saldıracaktır.
Örneğin...
-Bu iş senden geçmiş..
-man kafalısın,ODUN KAFALISIN....
-senden ne köy olur ne kasaba...
-olmuyor işte ısrar etme....
-hocanı ve varsa yanında başka arkadaşlarını yormaktan başka birşey yapmıyorsun....
-İnsanların boşuna vaktini alma....
-Bu yaştan sonra kafan almaz....

sevgili kardeşlerim...
iyi bir eğitmenin mutlaka kuralları olmalıdır.
Eğitimin başarısı ancak kurallara uymaya bağlıdır.
kural olarak şu prensipleri uygulayabiliriz.

Dersler başlamadan önce öğrencilere bir takvim sunulmalıdır.
kurallar olmalıdır.
Uygulanan ana kurallar.....
-6 ders yapılacak. dersler 45 dakikayı geçmeyecek....
-Dersler herhangi bir cüzden takip edilmeyecek,
öğrencimiz tek ortalı bir defterle derse gelip öğrendiklerini sürekli yazarak
hafızasına alacak...
-Dersler öğrencinin musait olduğu gün veya saatlerde yapılacak..
hergün olabilir...iki günde bir olabilir..
-Herhangi bir dersi kaçıran derslere bir daha gelmeyecek....
cenaze ve hastalık dışında mazaret kabul edilmeyecek.
-Dersler başladıktan sonra herhangi bir kitap okunmayacak,
gazete veya tartışma içeren tv programı takip edilemeyecek.
siyasi veya toplumsal faaliyetlere katılınmayacak..
toplumsal görevler alınmayacak..
- bu öğrenim sürecinde misafirliğe gidlmeyecek, misafir kabul edilmeyecek
-dersler küçük notlar halinde öğrencinin üstünde bulunacak,gün içinde beyin hep bu ilimle meşgul olduğundan takılınan biryer olursa hemen bakılacak
-Öğrenim sürecinde başka kaynak veya hocadan yararlanılmayacak.
-Öğretmen tamam demeden evde veya başka bir yerde derslerdeki notların dışında Kuran-ı kerim okumaya çalışılmayacak...

Tüm bu şartlar sağlandıktan sonra artık derse başlayabiliriz..
inşaAllah ilk gün ne yapacağız ilk eklememde anlatacağım..

Okudunuz ,zahmetler verdim, hakkınızı helal ediniz...(f)

Muhammed PâRisâ
http://img127.imageshack.us/img127/746/85seniiiiiiiiokseviyoruiq2.gif

Muhammed PaRisa
07 Kas 2008, 10:41
**s.a*

Ders 2.Harf öğretimi ve Harfleri hikayeleştirmek

Sevgili kardeşlerim...
6 ayrı derse ayırdığımız derslerimizin ilk ikisini Kuran-ı kerim harflerini öğretmeye ayıralım inş...
Arapça harflerimizin ilk gün yarısını,ikinci gün diğer yarısını öğretmeliyiz.
Arapça harfleri hiç tanımayan öğrenciye harfler sırasıyla değil,
benzedikleri şekillere uygun düşecek hikayelerle karışık bir şekilde anlatılmalıyız.
Öğretme sırasında birbirine benzeyen harfler gruplar haline getirilmeli
Aynı anda aynı hikayede birçok harf bir anda öğretilmelidir.
mesela vav,fe ve kaf bir gruptur....
be,te,se,ye,ne bir gruptur.
ra,ze,zel dal bir gruptur.
tı,zı,sad,dat bir gruptur.

Harfler bu budur diye ezberletmek şeklinde değil
Hafıza kullanma tekniklerinde de kullanılan bir metodla yani hikayeleştirme,simgeleştirme,
çağrışım yaptırma yoluyla öğretilmedilir.
simge ve hikayesi olan bir harf çok kolay öğrenilir ve hiçbir zaman unutulmaz .
Her harfin özel bir sorusu olmalı cevap ise o harfin ismi olmalıdır.

şimdi size bu şekilde kendi kullandığım bir benzetme yönteminden örnekler vereceğim..
http://img510.imageshack.us/img510/9228/konu1gh1.jpg
http://img396.imageshack.us/img396/266/konu2hh3.jpg

Çok dikkat edelim ders derste öğrenilir.
Öğrenci ders bitimi o günki harfleri su gibi bilir hale gelmelidir.
Bu da sürekli öğrenciye soru sorarak karşılıklı diyaloglarla olacaktır.
Hiç unutmayalım öğrencimiz öğrendiği herşeyi sürekli yanında getirdiği defterine not alacak.
hocamız kullandığı öğretme tahtası veya defterini öğrencisinin temize geçmesi için bekleyecek..
Derslerde harflerin anlaşılmış olması ve yarına bırakılmaması gerekmektedir.




Tüm bu şartlar sağlandıktan sonra artık derse başlayabiliriz..


Okudunuz ,zahmetler verdim, hakkınızı helal ediniz...(f)

Muhammed PâRisâ
http://img127.imageshack.us/img127/746/85seniiiiiiiiokseviyoruiq2.gif

Muhammed PaRisa
09 Kas 2008, 10:46
**s.a*

Ders 3.Harflere ses kazandırma
sesli harfler yani Harekeler

Sevgili kardeşlerim...
Arap alfabesinin harflerini öğrenen öğrenci aslında sesli harflerini öğrenmiş oluyor...
şimdi biz onlara diyeceğiz ki..

-sen kaf derken aslında K
sad derken aslında S
lam derken L harfini anlamalısın...

fakat bilmen gerekir ki bunlar tek başına okunamaz.çünkü sessiz harflerdir.Okunabilmesi için hece alması yani yanına sesli harf gelmesi gerekiyor..
Arapça harflerde sesli harfleri olmadan okunamaz....

üçüncü dersimizde öğrencimize sesli harf karşılığı olan harekeleri öğretmeye çalışalım inş...

Arapça harflerimize ses kazandıracak sesli harflerimiz diğer dillerdeki gibi sessiz harfin yanına değil,altına üstüne gelerek kullanılır.
Diğer dillerde mevcut olan O ve Ö sesli harfleri arapçada bulunmaz...
Arapça dilinde A-E...I-İ...U-Ü...seslileri vardır.



Bu seslilerden ilki olan A-E tek işaretle gösterilir.
Adına üstün (üst ses) denir harfin üstüne geldiğinden...
Eğer okunan harf kalın harf ise a sesi,ince harf ise e sesi ile okunur...
http://img240.imageshack.us/img240/8198/stnfb5.png



I-İ..yine tek işaretle gösterilir.Üstünün aynısı bu sefer harfin altına gelir.
kalın harfte ı ince harfte i sesi okutur...harfin altında esir kaldığı için adına esre denir.
http://img230.imageshack.us/img230/2254/esrepq4.png



U-Ü seslileri de ötre değimiz küçük bir vav işareti gibi bir işaretle okutulur.
Bir kuş ötüşü gibi ses çıkarmamızı sağlar.adeta öteriz.
kalın harfi u ince harfi ü der gibi öterek okuruz. buna da öter harf demeyizde ötre deriz.
http://img56.imageshack.us/img56/6561/treue5.png


Şimdi yapmamız gereken öğrencimize alfabemizden
bir sessiz harf seçip üstüne altına sessizleri koyup onun okumasını beklemektir.
Bu okumalar sırasında öğrencimizin kalın veya ince harfi kalın veya ince sessizle okumasına çok dikkat etmeliyiz.
Öğrencinize defterine bir kaç harfte kendisinin yazmasını ve onun yanına okunuşunu yazmasını söyleyiniz. ve doğruluğunu kontrol ediniz.
Mesela sad gibi bir harfi sa yerine se okuyunca öğrencimizi uyarmalıyız...

Buyrun küçük bir denemeye
http://www.kelamullah.com/otre.jpg
Huşira - Daufe - Azume - Hasüne - Karube - Kebura - Vüzine


Öğrencimiz eğer sesli harekeleri ekleyerek sessiz harfleri okuyup bir hece oluşturabiliyorsa
artık dördüncü derse başlayabiliriz demektir....


Okudunuz ,zahmetler verdim, hakkınızı helal ediniz...(f)

Muhammed PâRisâ
http://img127.imageshack.us/img127/746/85seniiiiiiiiokseviyoruiq2.gif

zeynep571
09 Kas 2008, 16:09
Muhteşemsiniz mübarek:)İnanın çok zevkli bir öğretim tekniği.Çoğu anlattığınızı acizane uygulamaktayım elhamdülillah.Ama hitap ettiğim kesimin çoğunluğu okuma yazma bilmeyen 30 ve 40 yaş üstü hanımlarımız.Asla ümitsizliğe düşmedim ama inanın çok zorlandığım anlarım oldu.Okuma yazma bilmeyenlerle mücadelede harflere hikayeler uydururdum hep ya da akrabalarının isimlerini verirdim asla unutmazlardı.Gerçekten çok etkili bir yöntem:)Hayatım boyunca hiç unutmayacağım bir anımı bu konu için paylaşmak istedim efendim.65 yaşında iki teyze Kursa gelip öğrenmek istediklerini söylediler ve inanın çok sevindim.İkisi de yaşlı başlı emektar insanlar.Ama o kadar istekliler ki anlatamam.Ve hiç bir şey bilmiyorlar,elifi dahi bilmiyorlardı.Sıfırdan başladık ki en çok sevdiğim şey de sıfırdan başlamaktır.Teyzelere 2 günde harfleri ezberlettim artık karışık sorduğumda okuyabiliyorlardı elhm.Ama kendilerine güvenemiyolardı,asla yılmadım ve sürekli güven verdim onlara.Zaten bu yaş grubuyla çok özel ve ayrı ilgileniyoruz.Onlarla konuşurken küçük bir çocuğa nasıl şefkat gösterilirse o ses tonuyla ve alakayla yaklaşıyoruz.Ve tebessüm yüzümüzden eksik olmuyor çok şükür.Derken hanım teyzelerimizle cezim konusuna geldik.İnanın bir hafta uğraştım teyzelerimle.Ama asla pes etmedim.İkisi aynı anda ilerlediği için sürekli birbirlerini takip ediyorlardı ve sürekli duacıydım onlara.Bir gün ikisi de gelip biz bir daha gelmeyeceğiz yapamıyoruz olmayacak kızım dediler.Asla bırakmam sizi dedim.O gün öğle vakti ezan okunuyor ve hanım teyzelerimden biri ellerini açıp şöyle dua etti: (O anı hiç unutamam)Ya Rabbim okunan şu ezan hürmetine şu konuyu anlayalım ve okuyalım Kur'anı bülbüller gibi dedi.Ezan-ı Muhammedi bittiğinde Rabbimin hikmetidir ya müstecab kıldı duasını ve ikisi de aynı anda anladılar ve okudular o gün.Tabi benim bir hafta sonucunda ses tellerim çökmüştü inanın, :)sesim çıkmıyordu ama son hız devam ettik derslerimize elhm.Yaşlı ve okuma yazma bilmedikleri için yavaş yavaş ilerlettim onları ve en son cüz bittiğinde tekrar baştan başladık ve unuttukları yada eksikleri varsa gözden geçirdik.20 gün gibi bir zaman zarfında teyzelerimiz gerçekten Kur'anı-ı Kerim okuma adayıydılar tam anlamıyla.Kursumuz bitene kadar hanım teyzelerimiz hatim dahi yaptılar ve inanın şuan hiç de fena sayılmayacak derecede bir çok gençten bile güzel Kur'an okuyorlar elhm.Bu sene de tecvit öğreneceğiz teyzelerimle inş.
Acizane bir kul olarak derim ki önce bu yola baş koymak,gönüllü olmak lazım.İnanın gerisi Mevlamın hikmeti,takdiri ve yardımıyla yol alıyor zaten.
Muhterem hocam inanın tekniklerinizi uygulayan aciz kardeşiniz olarak çok işe yaradığını biliyor ve canı gönülden teşekkür ediyorum.Gerçekten tam bir hizmet erisiniz maşallah.Rabbim tüm istekli kardeşlerime en güzel şekilde okumayı ve anlamayı nasip etsin inş....
Dua eder dua bekleriz efendim...
"SİZİN EN HAYIRLINIZ KUR'AN'I ÖĞRENEN VE ÖĞRETENİNİZDİR."
Hocama ve tüm öğrencilere(f)(f)(f)(f)(f)(f)

{Name-İ nur}
09 Kas 2008, 18:06
ALLAH razı olsun Parisa abi..ne güzel metodlar bunlar

benim bi sorum olcak yani fikir istiycem anneme öğretmek istiyorum kaç zamandır hep başlıyoruz aradan yarım saat geçmiyor ki kafam almıyor diyor annem diyorum 80lik teyzeler öğrenirken sen niye öğrenemeyesin(48 yaşında annem) diyorum ama nerdee hep kaytarıyor dersten.. :)
napmalıyım_?

Emine k
09 Kas 2008, 19:36
ALLAH (C.C) razı olsun hocam



İnşALLAH ukalalık olmaz. Ama bende cok kısa sürede Kur'anı KERİME GEÇTİM. Çünkü SÜREM COK azdı ve bu sürede de öğrenmek zorundaydım ALLAH (C.C) izniyle bir haftada KUR'anı KERİME GEÇTİK.

Fakat ilk günden itibaren geldikten sonra ikindi ezanından akşam ezanına kadar calıştım ve bu arada herşeyden uzaklaştım ara verdim yatsı namazını kıldıktan sonra gene şöyle bir göz gezdirdim ve en önemlisi sabah namazından sonra calıştığım yerleri anlayana kadar tekrar ettim.

Pazartesi başladık Cuma günü KUR'anı KERİME GEÇTİM.

İkinci hafta Pazartesi 3 ÜNCÜ SAYFANIN SONUNA KADAR OKUMAK İÇİN HAZIRLANDIM

Gene aynı şekilde fakat ayet ayet gittim ilk ayeti okudum onu güzel okuduğuma inandığımda ikinci ayete geçtim daha sonra ikisini birleştirdim ve dört saat bir sayfaya calıştığımı hatırlıyorum ve hazırladığım her sayfayı sabah namazından düzgün bir şekilde okuduğuma kanaat getirene kadar tekrar ettim.

Hoca da şaşırdı 10 sayfayı geçtikten sonra da camide kalıp kalan gurubada ders anlattıkdan sonra bana gene dönmeye başladı o süre zarfında ben bir sayfayı hazırlamaya başladım

Ve Rabbime hamd olsun tevcidli olarak okuyamıyorum fakat Binlerce kez RABBİME HAMD OLSUN HOCAMDAN ALLAH RAZI OLSUN


İki ayın sonunda buradan ilk cüzlerimi almayı Rabbim nasip etti.

Rabbim isteyen ve dileyen herkeze nasip etsin

Muhammed PaRisa
11 Kas 2008, 18:18
**s.a*

Ders 4.Bir harfi çift okuma ve Bir harfi diğer harfe bağlama

Sevgili kardeşlerim...

Öğrencimiz harfleri tanıyor ve onlara ses kazandırıyorsa artık onlara çift okumayı sağlayan işareti yani şeddeyi anlatacağız.
Diyeceğiz ki boş yere aynı harfi iki, kere yazmak yerine tek harf yazıp onun üstüne
şedde denen iki kere oku işareti konur.
Şedde bir harfi önce sadece ses olarak bağlar sonra sesi ile okutur. şedde ters m harfine benzer.
Demek ki şedde hangi harfin üstüne gelirse o harfi bir sessiz bir sesli okuyacağız.

http://img517.imageshack.us/img517/40/e39lk8.gif

Sevgili kardeşlerim...
Aynı gün öğreteceğimiz ikinci işaretimiz cezimdir ki cezim için şunları söyleyebiliriz.
Cezim bir harfi hiç sesli harf eklemeden okumak için kullanılır.
Cezim hangi harfin üstüne gelirse o harf kendinden önce gelen harfe bağlanarak heceyi sessizle kapatmak vazifesi alır.
mesela süt diyelim.BURADA S HARFİ Ü SESLİSİ İLE OKUNUR. PEKİ T NE İLE OKUNUR.
Hiçbir şeyle okunmaz. heceyi kapatır. sadece sesli harf eklemeden sesini belli ederiz.

Börek diyelim mesela :)
Burada en son gelen ke harfinin seslisi var mıdır yoktur. heceyi kapatır.
Şimdi inşaAllah arapça kelime örneklerine bakarak pratik yapalım...
http://img236.imageshack.us/img236/7181/e36bd0.gif


Öğrencimiz dersimizin sonunda şedde ile bir harfi çift okuyabiliyor,
cezim ile bir harfi diğerine yapıştırabiliyor yani birbirine ekleyebiliyorsa
bizde artık beşinci derse başlayabiliriz demektir....
Siz öğretici kardeşlerimi son bir tavsiyem olacak.
Derste öğrencinizin not almasını ve pratiklerini yazarak yapmasını sağlayınız.
Yazılan her bilgi sadece kağıda değil beyne de yazılmaktadır bunu unutmayalım inş..


Okudunuz ,zahmetler verdim, hakkınızı helal ediniz...(f)

Muhammed PâRisâ
http://img127.imageshack.us/img127/746/85seniiiiiiiiokseviyoruiq2.gif

Estel
12 Kas 2008, 10:01
ALLAH Razı Olsun muhammed parisa Hocam

Muhammed PaRisa
14 Kas 2008, 09:41
**s.a*
Ders 5. Okunmayan harflerin vazifesi
uzatma harfleri

Sevgili kardeşlerim...

Öğrencimiz harfleri tanıyor ve onlara ses kazandırıyorsa
çift okumayı sağlayan işareti yani şeddeyi ve kaynaştırma işareti olan cezimi biliyorsa
artık uzatma harflerini anlatabiliriz demektir.

Öğrencimize diyeceğiz ki bakınız;
Kuran-ı kerim okurken bazı heceleri uzatarak okumak zorundayız.
Bu uzatmayı bize sağlayan alfabeden 3 harftir.
Bu üç harf VAV YE VE ELİF HARFİDİR.
Bu harflerin uzatmamı yoksa alfabeden okunan bir harf mi olduğunu nerden anlayacağız?
uzatma vazifesi alabilmeleri için harekelerinin olmaması gerekir.
Yani bu harfler ses kazanmadan sanki yazılmamış gibi kabul edilir.
Okumamızda sadece uzatma vazifesi yapar.

Kısaca
http://www.islamsayfasi.com/modules/tecvid/1_dosyalar/002.jpgVav,http://www.islamsayfasi.com/modules/tecvid/1_dosyalar/003.jpgye,http://www.islamsayfasi.com/modules/tecvid/1_dosyalar/001.jpgelif harfi
ses almadan yazılmış ise bize bir elif miktarı sesimizi uzatmak hakkı tanır.
Bu hale biz med yani uzatma deriz.Bu üç harfe harfi med denir.

Bu uzatma harfleri rastgele gelmez.
Eğer uzatılacak harf
e-a sesi ise elif uzatma harfi
ı-i sesi ise ye uzatma harfi
u-ü sesi ise vav uzatma harfi
kullanılır.



İnşaAllah örneklerle konuyu açalım.
http://img91.imageshack.us/img91/5344/e41pn7.gif
Burada ki “elif “ harfinden hiç birinin harekesi yoktur. Hepsi sakindirler.
“Elif “ harfinin harfi med olması için kendi sakin, kendinden önceki harfin hareksi de “ÜSTÜN “ Olması gerekir.


http://www.ulucamiiboz.com/images/tecvid/008.jpg
Burada ki “Ya “ harfinden hiç birinin harekesi yoktur. Hepsi sakindirler.
“Ya “ harfinin harfi med olması için kendi sakin, kendinden önceki harfin hareksi de “ESRE “ Olması gerekir.



http://www.ulucamiiboz.com/images/tecvid/005.jpg
Kırmızı renkte yazılmış olan vav harflerine dikkat edelim.
Göreceksiniz ki bu harflerden hiç birinin harekesi yok ve kendinden önceki harflerin hareksi de,
hepsinde “ ÖTRE ” olarak gelmiştir.

Bu uzatmalarda uzatılan harfin ses kalınlığı değişmez.
ince harf ince , kalın harf kalın uzatılır.

Sadece üstün harekeli uzatmalarda ses ince harfte de
kalın harfte de aa sesi ile uzatılır.




Sevgili kardeşlerim öğrencilerimize diyeceğiz ki;
bakınız kuran-ı kerim okurken bazen karşınıza lam-ı tarif ال denilen
elif ve lam dan oluşan bir takı gelir.
Bu takının bazen hem elifi hem lamı okunmayabilir.
Bazen de elifi okunmazda sadece lam kısmı cezimli olarak okunur.
http://www.islamiyet.gen.tr/elifba/resim/e57.gif

Biz burada şaşırmayacağız. Bu okunmayan elif lam takısının okunmaması uzatma vazifesi görmez.
Bizler bu elif lam takısı geldiğinde okumadan atlayacağız...
Bu eliflamın varlığı arapça dil bilgisi kaidesi dir ki okumamaızda bir değişiklik yapmaz.
Bu konuyu böyle anlatmamız öğrencimiz için yeterlidir.

şimdi hemen bir Arapça metin bulup öğrencimizin önüne koyalım ve
ondan harfi medleri bulmasını isteyelim.
Hatta lamı tari okunmayan elif lam takısını bulmasını isteyelim..

Öğrencimiz uzatma harflerini ve lam-ı tarifi anlamışsa
artık çift hareke yani tenvin konusuna geçebiliriz.



Okudunuz ,zahmetler verdim, hakkınızı helal ediniz...(f)

Muhammed PâRisâ
http://img127.imageshack.us/img127/746/85seniiiiiiiiokseviyoruiq2.gif

Muhammed PaRisa
19 Kas 2008, 08:37
**s.a*
Ders 6.Harekeyi çift yapma ve duraklar

Sevgili kardeşlerim...

Öğrencimiz harfleri tanıyor ve onlara ses kazandırıyor
çift okumayı sağlayan işareti yani şeddeyi ve kaynaştırma işareti olan cezimi biliyor
uzatma harflerini kullanabiliyorsa artık kendisine tenvin yani çift harekeyi öğretebiliriz demektir.


Öğrencimize diyeceğiz ki bakınız;
Kuran-ı kerim okurken heceleri okumak için kullandığımız
üstün,esre ve ötre varya yani sesli harfler..
işte bunların çift olarak yazıldığı durumlarla karşılaşırsanız bu heceye n sesi eklemenizi gerektirir.

http://www.farukinet.com/tecvid/049.jpg
ikinci üstün (n)
ikinci esre (n)
ikinci ötre (n) sesi ekler okumamıza demelisiniz.

üstün a-e sesi okuturken çift üstün an-en sesi okutur.
esre ı-i sesi okuturken,çift esre ın-in sesi okutur.
ötre u-ü sesi okuturken,çift ötre un-ün sesi okutur.

Misâl:
قلمٌ Kalemün, كتابا Kitaben,

منْ علمٍ “Min ı’lmin,

Sevgili kardeşlerim..
Son olarak öğretmemiz gereken kural duraklardır.
Hani kendiliğimizden veya nefesimiz yetmediğinden eğer bir kelime üzerinde duracak olursak o kelimenin son harfini nasıl değiştiririz..
Bu kuralı 3 ana başlık altında anlatmalı ve kelimenin sonunda oluşan son durumu şu şekilde izah etmeliyiz..

1.Tenvin olan yerde duracak olursak;
Durak yapacağımız yerde çift üstün varsa üstünün biri düşer aa diye uzatılarak durulur.
haricinde çift esre ve ötre de her zaman cezim ه yapılr.
http://img210.imageshack.us/img210/4633/ttenvinve4.gif

2.Tek harekeli bir yerde durak yaparken her durumda
hepsini ه cezim olarak okuruz.
http://img210.imageshack.us/img210/7466/yeenidp9.gif

3.kelimelerin sonunda Medd-i Tabiî var ise yine Medd-i Tabiî olarak durulur.Okuma değiştirilmez.

كفرو geçerkende dururken de كفرو


Sevgili kardeşlerim..
Bir öğretici olarak bütün bu öğrettiğimiz bilgiler ışığında geriye kalan
harfi mukattaa,secavend,kasr,sekte ve diğer tecvid kaidelerini ancak
öğrencimizin arapça kelimeleri heceden kelimeye geçmiş halinde verebilirsiniz.
Onun için ilk 6 derste tecvidin en derin konularına girmeye çalışmayalım.

Örneğin; Televizyon kelimesini yazalım.
Gözümüz daha kelimeyi gördüğü anda zihnimizle o kelimeyi tanır ve hemen söyleriz.
Milyonlarca defa karşılaştığımız için televizyon kelimesini hecelemek gereği duymayız....
Bütün kelimeyi adeta tek hece gibi okuruz..
işte kuran-ı kerim kelimeleri de öğrencimiz için böyle aşina hale gelmelidir ki ona tecvid kaidelerini anlatalım.
Bu da ağır aksak en az bir hatim edilmiş olmasıyla olabilir...



Sevgili Cennetyolu.org üyesi ve misafiri Can kardeşlerim..
6 derste Kuran-ı kerim öğretme metodumu sizlerle elimdeki dar imkanlarla paylaşmak istedim.
Ne kadar faydalı oldu bilmiyorum yıllardır deneyimlerimle geliştirdiğim bu metoda sizler de kişisel eklemeler yapabilirsiniz.
özellikle harflerin hikayeleştirilmesinde hayal dünyanıza çok iş düşlecektir....
konumuzu bu şekilde bitirirken
öğrencinize ilk okuyacağı Kuran-ı kerimi hediye etmeyi unutmayınız.
Kuran-ı kerimin yazısı ne tam bilgisayar yazısı olsun ne de hattatların yazdığı en ağır yazılar olsun.
Harfleri yanyana yazılmış basitçe okunabilen çok renkli ve parlak olmayan kitaplar olsun..

Ve artık şu ana kadar uyguladığınız kuralları kaldırarak
öğrencinize artık iyi Kuran-ı kerim okuyanlara kuran oku,
kuran-ı kerimle ilgili bilgi al diye tembih edebilirsiniz...


Ve son olarak öğrencinize şu ana kadar ona geçen emeğinizi helal ettiğinizi fakat ondan razı olmanız için iyi bir okuyucu olduğunda bu bildiklerini başkalarına da öğretmesini tavsiye ediniz..
unutmasın her okunan harfin sevabı hiç eksilmeden öğretene vesile olana da yazılıyor..(f)



Okudunuz ,zahmetler verdim, hakkınızı helal ediniz...(f)


Yarabbi Beni Kelamından ayırma....
:gozyas:
Muhammed PâRisâ
http://img127.imageshack.us/img127/746/85seniiiiiiiiokseviyoruiq2.gif

hasanhüseyin
09 Oca 2009, 19:15
alkşHocam Bende Beklemiştim Ilk Derse Başlayaccağimiz Zaman 1,5 Saate Yakin Demek Benide Denediniz Haaaa**tmm

Muhammed PaRisa
10 Oca 2009, 17:17
alkşHocam Bende Beklemiştim Ilk Derse Başlayaccağimiz Zaman 1,5 Saate Yakin Demek Benide Denediniz Haaaa**tmm
evet diyeceğim ama kızma:)

Emine k
28 Nis 2009, 19:30
ALLAH (C.C) razı olsun hocam



İnşALLAH ukalalık olmaz. Ama bende cok kısa sürede Kur'anı KERİME GEÇTİM. Çünkü SÜREM COK azdı ve bu sürede de öğrenmek zorundaydım ALLAH (C.C) izniyle bir haftada KUR'anı KERİME GEÇTİK.




ALLAH (C.C) RAZI OLSUN. Bu konuyu güncellediğiniz için

Bu yazı da yazdığım bu bölüm sürekli aklımdaydı. CünKÜ Rabbimin huzuruna yaptığımız, konuştuğumuz ve düşündüğümüz her hareketimizle cıkacağız

Rabbim huzuruna hayırlısı ile cıkmamızı nasip eder inşALLAH

o zaman Tetaya girmek istemedim fakat 1996-1997 yıllarında benim Kur'ANI kerim öğrenmek için bir calışmam oldu 14'üncü, cüze kadar geldik fakat oranın tatil olması benim kesin olarak Bursa'ya GELMEM sonucunda kaldı birdahada üzerinde durmadığım için unuttum fakat işte bu anlattığım dönemde tekrar aynı yazdığım şekilde bir calışmam oldu ve Rabbime HAMD OLSUN şu an okuyabiliyorum

Bunu Belirtmek istiyorum cünkü yazdıklarımızında Rabbimim huzurunda bir hesabı var

Rabbim hayırlısı ile Huzurunda suallerimizi vermeyi nasip eder inşALLAH

ALLAH (C.C) razı olsun

K_Ali_te
05 ub 2011, 16:39
Parisa kardeşimize *gl:cay:

K_Ali_te
06 Eki 2011, 17:46
Önemli bir konu
bilmeyen kalmasın inş...

fenerli
18 Eyl 2012, 12:09
ELİNİZE YÜREGİNİZE SAGLIK BİLMEYENLER İÇİN ETKİLİ BİR KAYNAK *gl

BANA BİR HALF ÖĞRETENİN KIRK YIL KÖLESİ OLURUM

H.Z ALİ

Sevde
26 ub 2013, 09:41
Herkese öğrenmek nasip olurinşaallah

tuanayagmur
03 Nis 2013, 13:45
Muhammed Parisa kardeşim ,kalan yirmi harfın hızlı öğrenme tekniğini gösterirmisin
,

tuanayagmur
03 Nis 2013, 13:53
Muhammed parida kardeşim en hızlı kuran öğrenme tekniği olarak verdiğiniz 8 kelimeye ek diğer kelimeleride yazarmısınız

Muhammed PaRisa
03 Nis 2013, 15:20
En kısa zamanda ekleyeceğim.İlginiz için teşekkür ederim efendim

tecelli
03 Nis 2013, 23:38
:(((( bide ben ezberime alabilsem ögrenebilsemmmm