vBulletin Tema Arsivi Milon4 Temalar�
Gelismis Arama

Portal Forum Radyo

Go Back   CennetYolu.Biz Forum Dinimiz İslam Kitabımız Kuran FIKIH

FIKIH Doğru Ve Gerekli ,Güncel Fıkhî Bilgiler..

Cevapla
 
Seçenekler
Alt 16 Haz 2007, 15:04   #1
Numan Bin Sabit
•• Üye ••
Numan Bin Sabit Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: 08 Nis 2007
Yaş: 44
Mesajlar: 643
Thanks: 9
Thanked 386 Times in 114 Posts
Numan Bin Sabit will become famous soon enoughNuman Bin Sabit will become famous soon enough
Standart iç çamaşırda necasetle namaz olur mu hakkında

insanız. insanın bin türlü hali var. bazı zamanlarda namaz sonrasında iç çamaşımızda necaset izine rastlarız ve bizi çok rahatsız eder. şimdi bu necasetin kabul olur miktarı var mıdır? yoksa en ufak bir nokta necaset namaza engel midir ?
konuyu kısaca açıklayalım

Namaz kılarken elbiselerin temiz olması takvaya en uygun olanıdır. Ancak yemek sıçraması veya necis olmayan bir şeyin elbiseye değmesi namaza mani değildir. Bu elbise ile namaz kılınabilir. Vesveseye düşmeye gerek yoktur.

Eğer elbiseye necaset bulaşmışsa ve bunun miktarı az ise bununla
da namaz kılınabilir.

Şeriatın temiz saymadığı, necis (pis) kabul ettiği şeylerin fıkıh kitablannda iki kısma ayrılarak incelendiği görülür:

1 — Ağır Necaset (Necaset-i Galîza),
2 — Hafif Necaset (Necaset-i Hafife)

Bu ayırım, pisliğin az veya çok oluşuna göre değil, namazın sıhhatına mâni olup olmayan miktarına göre yapılmaktadır.

Yoksa pislik, ister galiz olsun, ister hafif, eşyayı kirletmekte birbirine eşittir. Meselâ, bunlar az miktarlardaki bir suyun içine düşseler, o suyu derhal necis (pis) ederler. Artık o sudan abdest almak caiz olmaz.

Hafif Necâsetin Namaza Mâni Sayılan Miktarı Ne Kadardır?
• Galiz Necasetten Namazın Sıhhatine Mâni Olan Miktar Ne Kadardır?

Bu pisliğin, kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir. Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur.

Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır.

El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır.

Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünseyok edilmesi sünnettir.

bu el ayası dediğimiz necaset şekil olarak toplu bir şekilde yayılmayabiliyor. yani kilodun veya şortun farklı yerlerine dağılıp görünmeyebilir. bu durumu da açıklayalım

Burada ölçü olarak farklı yerlerde olan necasetin toplamına göre karar verilmesidir. Bunun namaza engel olacak kadar olup olmadığını kişi kendisi bilir. Ancak şüphe eder ve kesin karar veremezse namazını kılabilir. Namaza engel olacak kadar çok olduğuna kesin karar verirse yıkaması ya da değiştirmesi gerekir.

kaddeşlerimizin Özellikle tuvalet ihtiyacını giderdikten sonra biraz beklemesini tavsiye ederim.
Ben tuvaletten çıktıktan sonra belli adım attıktan sonra abdestimi alıyorum fakat daha sonra bir damla idrar geldiğini hissediyorum. Bu durumda abdestimi yenilemem gerekiyormu ve o iç çamaşırımı değiştirmek zorundamıyım eğer avuç içi kadar olmadıysa idrar bulaşan o iç çamaşırı ile abdest alıp namaz kılabilirmiyim ? derseniz

Küçük abdestten sonra akıntı ve sızıntının kesilmesine denir ki; bunu yapmak vaciptir. İstibrayı, istincadan önce yapmak abdest ve namazın sıhhatli olabilmesi için gereklidir. Fakat istincadan sonrada yapılır. Her insanda, küçük abdestten sonra akıntı olur. Bu akıntı bazı insanlarda çok kısa zamanda kesilirken, bazı insanlarda da uzun zaman devam etmektedir. Herkes kendi durumunu bildiği için, akıntısının sonunu iyice almalı, istincayı sonra yapmalıdır. İstibrayı tam bitirmeden abdest alınırsa, abdestten sonra gelecek olan akıntı abdesti bozar.

Akıntının sonunu almak için yürümek, hareket etmek, öksürmek, ayakları hareket ettirmek, yatmak ve beklemek gibi tedbirlere başvurulmalıdır. Kadınlara istibra icap etmez. Bir müddet beklemeleri onlar için kâfidir. Yoksa abdest aldıktan sonra bir akıntı olursa abdest bozulur ve abdestsiz namaz kılınmış olur. Onun içinde uhrevi azabı gerektirir.

Zira Rasûlullah "Kabir azabının çoğu küçük abdesttendir" buyurmaktadır. (İbn Mace, Taharet, 26)

İstibra yapmak kanallarda kalan idrarın boşalmasını sağlamaktır. Bu idrarda birkaç damla kadardır. Dolayısıyle elbiseye veya bedene değmesinden dolayı namaza engel teşkil etmez demeyelim. evet birkaç damla da olabilir fakat sızma miktarının bir kaç damla olacagını kim garanti edebilir. avuç içi ayası ölçüsünü aşmayacagını kim bilebilir.

Elbette idrar damlayan yıkamak veya kağıt kullanarak damlayı elbiseye bulaştırmamak daha güzeldir. Ama idrar damladı diye namazı terk etmek, hiç doğru değildir.eger haberimiz olduysa hemen yıkamayı denemeleyiz.

Tuvaletten sonra kanallarda kalan sıvı zaten yavaş yavaş çıkacaktır. Bunun için aşırı bir hoplama zıplama yapmaya gerek yoktur. Hafifi bir gezinti ve dolaşma yeterlidir. Şöyle otuz - kırk adımlık bir gezinti yeterlidir. Eğer istibra yapmadan abdest alıyorsak o zaman kalan idrar dışarı çıkıp, abdestimizi bozabilir. İstibra yaparken aşırılıkta hoş değildir.
tuvalette çok durmamak tavsiye edildigi için iyi bir şey yapıyorum derken kötü şeylere fırsat tanımış olmayalım.

Vesvese şeytandandır. Abdestte, gusülde ve necâset temizlerken, şeytanın vesvesesinden sakının! (Tirmizî

bazen iç çamaşırda ıslaklık insanı vesveseye iter bu halde
Abdest aldıktan sonra, iç çamaşırında yaşlık görüp, idrar mı, su mu diye şüphe edeiyorsak, abdestten önce çamaşırına su serpmelidir! Sonra orada bir yaşlık gördüğü zaman "Bu benim serptiğim su" demelidir. Hatta o yaşlık idrar bile olsa, onun idrar olduğu kesin olarak bilinmediği için yıkamak gerekmez.
Yaş ayakla necis yerde yürünse, yer kuru ise ayaklar necis olmaz. Elbisenin veya vücudunun bir yerine necaset bulaşsa, burayı bulamayıp, zannettiği yeri yıkasa, necaseti temizlemiş kabul edilir. Hatta namazdan sonra necasetli yer meydana çıksa, bir kavle göre kıldığı namazı iade etmesi gerekmez.
Çocuk ceketin sağ koluna işemiştir, fakat biz sağ kol olduğunu bilmiyoruz, galiba sol kol diyerek ceketin sol kolunu yıkasak idrar bulunan sağ kol da temiz gibi kabul edilerek namazımız sahih olur. Önemli olan kuru yerin kalmaması değildir. Kuru yer kalsa da biz bunu bilmiyorsak bu tamamdır. Ölçü yapılıp yapılmadığını bilmemektir.

Müslüman bilmeli ki üzerinde necaset olduğu halde bunu bile bile namaza duramaz, onu temizlemesi ve namaza durması vaciptir. Eğer müslüman namaz içinde elbise, beden, namaz kılınan yerde necaset görürse o necaseti namaz içinde izale etmelidir, zira bu sünnettir, Rasulullah (s.a.v.) ashabı ile namaz kılarken pabucunda bulunan necaset hakkında kendisine Cebrail’den haber gelince, hemen pabucunu sol tarafına çıkarmış, bunu gören ashabı da namaz içinde aynı şeyi yapmış bunun üzerine Peygamber “ siz niçin böyle yaptınız” deyince ashab “sen yaptın bizde yaptık Ya Rasulullah” demişlerdi, bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.) “ Sizden biri mescide geldiğinde pabucuna baksın eğer pislik, necaset görürse onu silsin ve onlarla namaza dursun.” buyurmuştur. (Ahmed-Ebu Davud-Darimi-sahihtir) Hadis, namaz içinde bile olsa kişinin necaseti, pisliği gidermesi/temizlemesi hususuna delildir.



Eğer müslüman namaz içinde elbisede, bedende, namaz kıldığı yerde necaseti görürde bunu temizleme zorluğu yaşarsa da namazını terk eder, necaseti temizler namazını yeniden kılar.

son olarak derseniz ki namaz bitti sonradan fark ettim ki elbisemde veya iç çamaşırımda necaset var. ne yapacagım.
Eğer müslüman elbisede, bedende, namaz kıldığı yerde necaseti görmeden veya unutarak namazını bitirmiş olsa, bu durumda namazını iade etmeyecektir, bundan dolayı mesul değildir, fakihlerin hükmü budur. fakat eger son kıldıgı namaz vakit olarak hala çıkmamışsa sadece son vakti kılması tavsiye edilir.

__________________
Peygamberler benimle iftihar ettikleri gibi, ben de Ebu Hanife ile iftihar ederim.
Onu seven, beni sevmiş olur. Onu sevmeyen, beni sevmemiş olur.


HAZRETİ MUHAMMED

  Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Haz 2007, 16:52   #2
ebubekir
DÜÜP DÜZ ÜYELERİN ÖBÜR ELEBAŞISI
ebubekir Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: 18 ub 2007
Yaş: 40
Mesajlar: 3.177
Thanks: 748
Thanked 863 Times in 384 Posts
ebubekir will become famous soon enoughebubekir will become famous soon enough
Standart

hocam Allah razı olsun ben de bu konuyu soracaktım siz actınız tabi büyüklere malum olurmuş hocam okadar cok eksigimiz varki bunları
sizin sayenizde ve diger hocalarımız sayesinde en aza düşürecegiz inş
l
__________________
Bekleyecek VAKİT YOK!!! Gazze BİZİ Bekliyor!!
  Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Haz 2007, 18:57   #3
Üsve-i Hasene
Misafir
Mesajlar: n/a
Standart

Allah Razı Olsun Değerli abimiz..:buyrun:

Namaz kılınan yerde, dirhem miktarı (katı necasetlerde, bir miskal, yani dört gram ve seksen santigram ağırlıktır. Akıcı necasetlerde, açık el ayasındaki suyun yüzü genişliği kadar yüzeydir. ) veya daha çok kaba necaset yok ise, namaz kabul olur ise de, dirhem miktarı bulunursa, tahrimen mekruh olur ve yıkamak vacip olur. Dirhemden çok ise, yıkamak farz olur. Az ise sünnettir.

Yukarıdaki fetva Hanefi mezhebinin meşhur ve İmam- Azam Hz. nin görüşüdür.

Şarabın damlasını da yıkamak farzdır. İmameyne [imam-ı Ebu Yusuf ve imam-ı Muhammed’e] göre ve diğer üç mezhepte kaba necasetlerin hepsinin zerresini bile yıkamak farzdır.

Sual: Necasetli çamaşırların temizlendiğinde şüphe eden ne yapar?
CEVAP
Temizlendiğinde şüphe eden üç defa yıkar ve her yıkayışta sıkar. Irmakta veya muslukta yıkanan bir şeyi sıkmak lazım değildir. (Halebi)

Sual: kan ve idrar bulaşmış teni silmek kâfi midir?
CEVAP
Silmekle temizlenmez, yıkamak gerekir.

Sual: Abdest almadan üzerimdeki elbisemde daha önce bulaşmış kan lekesi gördüm. Yıkamaya çalıştım fakat rengi çıkmadı. Namaza mani midir?
CEVAP
Renginin kalmasının önemi yok, üç kere yıkamak yeterlidir. Namaza mani değildir.

Konu Üsve-i Hasene tarafından (15 May 2008 Saat 11:21 ) deðiştirilmiştir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Haz 2007, 19:01   #4
guldemeti
•• Üye ••
guldemeti Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: 24 Nis 2007
Yaş: 32
Mesajlar: 78
Thanks: 0
Thanked 1 Time in 1 Post
guldemeti will become famous soon enoughguldemeti will become famous soon enough
Standart

Allah razi olsun ellerinize saglik ii350: ii350:
  Alıntı ile Cevapla
Alt 15 May 2008, 09:36   #5
erfender
•• Üye ••
Üyelik Tarihi: 18 ub 2007
Yaş: 38
Mesajlar: 18
Thanks: 0
Thanked 2 Times in 2 Posts
erfender will become famous soon enougherfender will become famous soon enough
Standart --->: iç çamaşırda necasetle namaz olur mu hakkında

sonradan farkettiğimiz zaman kılınan namazları tekrar mı edecegiz bilgi verirseniz sevinirim.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 15 May 2008, 11:24   #6
Üsve-i Hasene
Misafir
Mesajlar: n/a
Standart --->: iç çamaşırda necasetle namaz olur mu hakkında

Alıntı:
erfender Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
sonradan farkettiğimiz zaman kılınan namazları tekrar mı edecegiz bilgi verirseniz sevinirim.
Metni ya okumadınız ya gözden kaçtı...

son olarak derseniz ki namaz bitti sonradan fark ettim ki elbisemde veya iç çamaşırımda necaset var. ne yapacagım.
Eğer müslüman elbisede, bedende, namaz kıldığı yerde necaseti görmeden veya unutarak namazını bitirmiş olsa, bu durumda namazını iade etmeyecektir, bundan dolayı mesul değildir, fakihlerin hükmü budur. fakat eger son kıldıgı namaz vakit olarak hala çıkmamışsa sadece son vakti kılması tavsiye edilir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 06 ub 2009, 23:05   #7
ebubekir
DÜÜP DÜZ ÜYELERİN ÖBÜR ELEBAŞISI
ebubekir Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: 18 ub 2007
Yaş: 40
Mesajlar: 3.177
Thanks: 748
Thanked 863 Times in 384 Posts
ebubekir will become famous soon enoughebubekir will become famous soon enough
Standart --->: iç çamaşırda necasetle namaz olur mu hakkında

hocam mevlam binlerce kere razı olsun konu cok kısa ve öz acıklamışşınız
biz araştırsak bu kadar net okuyup anlayamazdık
__________________
Bekleyecek VAKİT YOK!!! Gazze BİZİ Bekliyor!!
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 4 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 4 Misafir)
 
Seçenekler


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
sandalyede namaz olur mu hakkında. Numan Bin Sabit FIKIH 9 30 Mar 2013 22:59
Umre yapana Hac Farz olur mu hakkında. Numan Bin Sabit FIKIH 1 10 Tem 2007 09:03

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Telif Hakkı © CennetYolu.Biz 2005-2008
Tema Uygulama Fosaloglu & Dizayn Milon4